کلاس تکنولوژی های ارتباطی

پیام رسان داخلی سروش

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ب.ظ
به گزارش تکراتو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده است که در حال حاضر 5شبکه پیام رسان داخلی در کشور وجود دارند که توسط وزارت ارتباطات تایید شده اند و کاربران ایرانی می توانند از آن ها استفاده کنند.
5پیام رسان مورد تایید وزارت ارتباطات در حال حاضر:
بیسفون
سروش
ویسپی
گپ
آی گپ

یکی از پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات ، پیام رسان سروش است. اپلیکیشن ایرانی سروش شبیه‌ترین برنامه به تلگرام است که در آن شما اجازه ساخت گروه، کانال و مواردی از این دست را دارید. سروش امکانات بسیار زیادی دارد اما توانایی اصلی یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که حجم کاربران زیادی در حال استفاده از آن باشند. اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی و سروش در این بخش دارای ضعف هستند که به مرور رفع خواهد شد.
پیام رسان سروش ارتباط، زندگی، سرگرمی

این شعار تولیدکنندگان پیام رسان سروش در سایت رسمی آن بوده و اولین چیزی است که کاربران در این سایت مشاهده می‌کنند. به گفته مسئولین این پیام رسان، سروش اولین پیام رسان ایرانی بوده که به صورت ماهانه امکانات جدیدی به آن افزوده می‌شود. وجود بیش از ۳ میلیون کاربر در این برنامه نیز باعث شده پرمخاطب ترین پیام رسان ایرانی لقب بگیرد.

سروش در دو نسخه موبایل و دسکتاپ ارائه شده و همانند تلگرام و سایر برنامه‌های معروف بین‌المللی، در پلتفرم‌های مختلف قابل دسترسی است. یکی از دلایل میلیونی شدن سروش، تبلیغات پرحجم این برنامه در رسانه ملی کشورمان است که بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی برای ارتباط با مخاطبانشان از این پیام رسان ایرانی استفاده می‌کنند. طراحی‌های انجام شده برای سروش شباهت زیادی به سایر برنامه‌های پیام رسان داشته و یکی از ایرداتی که به این پیام رسان وارد می‌شود نیز همین موضوع است.
سروش چه ویژگی‌هایی دارد؟

1 )امکان گفتگوی دو نفره: طبیعتا این قابلیت جزء امکاناتی است که پایه و اساس ایجاد پیام رسان‌ها است.
2)ایجاد گروه
3)ایجاد کانال های تعاملی و اختصاصی
4)سرویس اوقات شرعی: این سرویس یکی از سرویس‌های ایرانیزه شده سروش است. سرویس مشابه در پیام رسان‌های خارجی وجود ندارد و کاربران ایرانی می‌توانند از سرویس اوقات شرعی برای انجام فعالیت‌های عبادی خود بهره ببرند. امکان تنظیم شهر دلخواه برای هر فرد وجود داشته و کاربران می‌توانند اوقات شرعی شهر خود را ببینند.

5 )سرویس آب و هوا: از دیگر سرویس‌های اختصاصی سروش است که امکان مشاهده آب و هوا و پیش بینی‌های انجام شده را به کاربران می‌دهد. پشتیبانی از شهرهای بزرگ ایران از ویژگی‌های این سرویس است.

6 )خرید شارژ: از دیگر امکانات این پیام رسان، خرید شارژ است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی نسبت به تهیه شارژ سیم کارت خود اقدام کنند. این سرویس در دیگر پیام رسان‌های مشابه وجود ندارد.

7)پرداخت قبض
8 )تماس صوتی رایگان
9 )شخصی سازی تم
10 )دسته بندی شدن کانال های عمومی
11 )کسب درآمد
12 )مکان نما
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۴
عاطفه کوهکن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی