کلاس تکنولوژی های ارتباطی

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

شهر هوشمند

یک منطقه شهری  است که از انواع مختلف سنسور های الکترونیکی برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن ها استفاده می کند که این اطلاعات برای مدیریت دارایی ها و منابع شهری کار آمد است. این پروسه شامل اطلاعات جمع آوری شده از شهروندان، دستگاه ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و تقل، سیستم، نیروگاه، آب، تامین شبکه های زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه ها و بیمارستان ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند. ایده ی شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطاتICTو دستگاه های مختلف متصل به شبکه (اینترنت اشیاء یاIOT)است. برای بهینه سازی بهره وری از خدمات و کاربری های شهری و اتصال آن به شهروندان است.از جمله شهرهایی که به طور فعال در حال حرکت  به سمت اجرایی کردن تدابیر هوشمند سازی هستند می توان آمستردام را نام برد.

شهر های هوشمند چه سازوکاری دارند؟

با مثالی به این پرسش پاسخ می دهیم:

دبی: در این شهر 50 خدمات هوشمندانه تحت نظارت 22بخش با ماهیت دولتی پذیرش و اجرا می شود. این خدمات مانند ایجاد نرم افزارهای هوشمند گوشی موبایل جهت انجام کارهای روزانه  و فعالیت های مالی از قبیل:ثبت نام خودرو، گرفتن تاکسی، پیگیری بسته ها، قبض های الکترونیکی،پیدا کردن خودپرداز، پیگیری وضعیت ویزا، گزارش تخلفات و دیگر خدمات می باشد. بازار جهانی شهر هوشمند پیش بینی می کند که تا سال 2021 پانزده بیلیون دلار جذب می کند و این فقط مربوط به توسعه نرم افزارهاست. واکنون شرکت ها از مایکروسافت تا سیسکو بر روی بخشی از آن سرمایه گذاری کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۶ ، ۰۰:۴۹
عاطفه کوهکن

در دهه2000میلادی بازاریابی دیجیتال تحت سیطره بهینه سازی موتورهای جست و جو و بازاریابی موتورهای جست جو بوده است. سلیقه مخاطبان از شبکه های اجتماعی به سمت ابزارهای پیام رسان در حال حرکت است. از ابزار های پیام رسان می توان به مسنجر، فیسبوکAppleimessageوSlack اشاره کرد. پس از این تغییرات شرکت های تکنولوژی در حال تولید چت بات ها برای این پلتفرم های پیام رسانی هستند. هدف شرکت ها از تولید و طراحی چت بات ها این است که بتوانند خدماتی مانند هوش مصنوعی و کانال های درگیر کننده مشتری را برای برند به ارمغان بیاورند. اکنون این خدمات به بخش جدایی ناپذیر استراتژی بازار یابی تبدیل شده است. اگر صنایع پوشاک یا صنایع بیمارستانی را بررسی کنیم، می بینیم که این برندها به چت بات ها اهمیت می دهند و چت بات ها را به بخش جدایی ناپذیر سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM )خود تبدیل کرده اند، آن ها از چت بات ها، در سیستم های CRMخود استفاده می کنند تا بتوانند برنامه های وفاداری، فروم های  رسیدگی به مشتریان، راه اندازی محصول و...  را مدیریت کنند.

یک خاصیت مثبت دیگر چت بات ها این است که برخلاف کلیک ها و نمایش ها به مشتری حس شخصی بودن گفتگو را می دهند. برای مثال برندی مانندSepboraیک بات را در پیام رسان kikiطراحی کرده است و راهنمایی ها مد و زیبایی را به نوجوانان ارائه می دهد. این بات ابتدا از کاربر می پرسد که درباره کدام قسمت از اندام انسان راهنمایی مد می خواهند؟

پیام رسان فیسبوک که تاکنون 11000بات برای آن طراحی شده است، بیشترین انتخاب صاحبان کسب و کار ها، برای طراحی بات را داشته است. طراحان چت بات ها درحال بهینه کردن چت بات ها برای موبایل هستند.

با تجمیع چت بات ها در سراسر پیام رسان ها و لینک کردن آن ها به یکدیگر بازاریاب ها می توانند با یک بار وارد کردن پیام مورد نظر خود، همه پیام رسان ها را آپدیت کنند و نیازی ندارند که تک تک پیام رسان ها را آپدیت کنند.

بسیاری از برندها در حال سنجیدن سود و زیان ساخت  بازی با استفاده از چت بات ها هستند، با وجود اینکه هنوز برای ساخت بازی با استفاده از چت بات ها زود است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ اسفند ۹۶ ، ۰۰:۲۱
عاطفه کوهکن